Awangardowe technologie w grach


Obecnie gry komputerowe stosują sporo innowacyjnych technologii, o jakich kilka lat temu nawet nie śniło się graczom. Zaowocowało to powstaniem wielu nowoczesnych kontrolerów do gier, niektóre z nich były nawet zaimplementowane w urządzeniach nowej generacji. Wyraźnym przykładem rozwoju tych urządzeń jest zastosowanie akcelerometru, który jest obecy w wielu telefonach komórkowych, a także w standardowych kontrolerach już w PlayStation 3. Akcelerometr jest urządzeniem, określającym położenie kontrolera w przestrzeni trójwymiarowej. Dodanie tego urządzenia do kontrolerów pozwoliło urozmaicić gry w element zręcznościowy.

komputer

Autor: Sergey Galyonkin
Źródło: http://www.flickr.com

Rozwój

Dużym krokiem naprzód w ulepszaniu kontrolerów była technologia PlayStation Move, dzięki której użytkownik za pomocą kamery i odpowiedniego sterownika mógł wejść w rolę uczestnika gry i bezpośrednio sterować jego ruchami. Producent wprowadził na rynek specjalne uchwyty na tego typu kontrolery, umożliwiające przekształcenie dwóch takich urządzeń w kierownicę samochodu czy broń maszynową. Następnym krokiem w ewolucji gier było zastosowanie przez producenta konsoli Xbox One najnowszej wersji technologii kinect ppe.pl/news.html?tag=kinect. Ta technologia łączy działanie kamery z mikrofonem i pozwala na sterowanie urządzeniem z użyciem nieskomplikowanych gestów i odpowiednich słów. Aktualnie producenci gier pracują nad zaadaptowaniem wszystkich wymienionych rozwiązań w swoich produktach. Niektóre gry już częściowo wykorzystują nowe możliwości kontroli postaci.
gra komputerowa

Autor: Cauthon
Źródło: http://www.flickr.com

Gry przyszłości

Eksperci prognozują, że gry nadchodzącej generacji będą wykorzystywały więcej zmysłów niż obecnie, ponadto będą kreowały bardziej realistyczną rzeczywistość. Obraz widoczny dla gracza będzie uzależniony od ruchów głowy, poza bodźcami wzrokowymi i słuchowymi będzie można rejestrować bodźce zapachowe czy fizyczne. Aktualnie powstają przyrządy eksperymentalne, które już teraz pozwalają odczuwać niektóre z tych doznań, całkiem więc prawdopodobne, że zostaną one zaadaptowane przez twórców gier. Przyszłość jest obiecująca, jednak już teraz powstają gry umożliwiające zaawansowaną kontrolę nad postacią, jedną z nich jest Wiedźmin 3 Dziki Gon, w którym gracz będzie mógł dawać postaci krótkie komendy głosowe i rzucać zaklęcia z użyciem określonych gestów.

Social tagging: > >

Comments are closed.