Organizowanie konkursów i loterii fantowych. Co trzeba wiedzieć?


Od jakiegoś czasu organizowanie konkursów promocyjnych jest bardzo modne i jest niezmiernie często praktykowanym środkiem w działaniach reklamowych dla rzeczy, a nawet usług.

Takie promocje bazują na dobrej wizerunkowo współpracy na linii firma – uczestnik. Muszą ekspresowo rozpromować jakiś produkt, wzmocnić wprowadzenie go na krajowy rynek albo pomóc w odświeżeniu wizerunku. Loterii jest sporo, tak jak i wiele jest kanałów dojścia do prawdopodobnie zainteresowanego udziałem w nich człowieka.

baza danych

Autor: Robbes
Źródło: http://www.flickr.com

Osoby chcące brać udział w rozmaitych loteriach z upominkami, bardzo często rejestrują swoje wrażliwe dane teleadresowe, datę urodzenia albo nawet informacje o zainteresowaniach, aby dostawać na przykład mailing z wiadomościami. Dane uzyskiwane są w myśl wysyłania spersonalizowanego newslettera. Dość sporo firm wybiera zakup bazy danych z takimi danymi, aby zasypywać klientów rozmaitymi propozycjami. Osoby aktywne, wykorzystujące łatwy dostęp do internetu przez telefon, bardzo często wchodzą na strony, gromadzące informacje o aktualnie trwających konkursach albo biorą udział w konkursach na portalach społecznościowych. W ten sposób też udostępniają swoje dane kontaktowe. Zakup bazy danych utworzonej w ten sposób jest zgodny z prawem.

Warty polecenia post? Jeśli tak myślisz, przeczytaj dodatkowe artykuły na analizowany temat – bez obaw kliknij tu, więcej zobaczysz w linku.

Zabawy z wirtualną wygraną (bilet do kina po okazaniu ekranu smartfona) albo konkursy „samoobsługowe” (gratisowy lód po wymianie patyczka) są prostsze do przeprowadzenia, ponieważ firmie organizującej odpada pakowanie przesyłek – . Natomiast jeśli do zdobycia jest laptop asus laptopy lub kawiarka, trzeba wyznaczyć odpowiedzialne osoby do zajęć takich jak weryfikacja poprawności zgłoszenia, utworzenie profilu uczestnika w bazie danych, powiadomienie uczestników o wygranej i nagrodach dodatkowych, adresowanie i pakowanie przesyłek, a w końcu zorganizowanie transportu.

O popularnych konkursach jest zwykle głośno – czy to w radiu, telewizji czy w internecie. Jeżeli już bierzemy w nich udział, zadbajmy o to, żeby nasze dane były bezpieczne i nie gódźmy się na wysyłkę ofert elektronicznych i udostępnianie ich w celach promocyjnych.

Social tagging: >

Comments are closed.